Menu
Zakelijk

In 5 stappen hoger scoren in Google dan je concurrent

Nu er steeds meer bedrijven in Nederland worden opgericht, betekent dit dat er ook steeds meer mensen aan het werk zijn binnen dezelfde branche. Als ondernemer vind je het misschien lastig om écht op te vallen tussen dit enorme aanbod.

 

Door aan de slag te gaan met je positie in Google kun je je concurrenten toch achter je laten. Vandaag de dag draait het namelijk allemaal om een hoge ranking in de zoekmachine. Op die manier zien (potentiële) klanten jouw website namelijk als een van de eersten. In dit artikel lees je vijf tips om hoger in Google te scoren dan je concurrent.

1. Schakel een internet marketing bureau in

De meest eenvoudige tip die je kunt opvolgen, is het inhuren van een professioneel internet marketing bureau. Natuurlijk heeft het altijd zin om je te verdiepen in de ins en outs van Google, maar wanneer je het direct goed aan wilt pakken is zo’n bureau met professionals zeker een goed idee. Zij weten als geen ander wat er moet gebeuren om jouw website hoger te laten scoren in Google. Daar betaal je weliswaar voor, maar je kunt er ook meteen de vruchten van plukken. Een must voor de beginnende én de ervaren ondernemer.

2. Blog minstens één keer per week

Wat je tegenwoordig ook zeker niet mag vergeten, is om iedere week minimaal één blog te schrijven en te plaatsen. Ook hierbij kan een internet marketing bureau je helpen, maar met de juiste skills en kennis kun je dit ook zeker zelf doen. Sommige ondernemers huren een freelance schrijver in om wekelijks een artikel te laten schrijven. Op die manier kun je aan Google aantonen dat jouw website met een regelmatige update actueel is en ertoe doet. Daarmee geef jij aan dat je de website actief houdt, waardoor het platform relevant is voor de zoekmachine.

3. Maak je website mobielvriendelijk

Hoger scoren in Google doe je ook door je website volledig mobielvriendelijk te maken. Onze smartphone is tegenwoordig immers bijna een verlengstuk van onze handen; we maken er non-stop gebruik van. Mensen gebruik de smartphone (en tablet) steeds vaker om zoekopdrachten uit te voeren. Daarom is het van groot belang dat je website volledig mobielvriendelijk wordt gemaakt. Google let daar namelijk op bij het bepalen van posities in de zoekmachine. Een mobielvriendelijke website scoort hierbij hoger dan een website die niet mobielvriendelijk is.

4. Snelle website scoort hoger in Google

Waar je ook aan moet denken, is de snelheid van je website verbeteren. Een homepage of andere pagina mag eigenlijk niet langer dan drie seconden laden. Dit kan er namelijk voor zorgen dat je potentiële klanten op zoek gaan naar een website die wel snel laadt. Mensen willen het liefst zo snel mogelijk antwoorden op hun zoekopdrachten in Google. Als jij ze dat niet snel kunt ‘geven’ dan vertrekken ze naar de concurrent. Zorg er daarom voor dat jouw website altijd sneller laadt dan die van de concurrent binnen je branche om op die manier de klanten te trekken.

5. Zorg voor volledigheid aan informatie

Tot slot kun je hoger ranken wanneer je ervoor zorgt dat je dé aanbieder bent op het gebied van bepaalde informatie. Dat betekent dat het je flink wat unieke bezoekers op kan leveren wanneer je net even meer schrijft over een bepaald onderwerp dan je concurrent. Op die manier zorg je ervoor dat jij dé autoriteit bent binnen je branche. Google wordt steeds slimmer en zal dus kijken naar dit onderdeel om daarmee je positie in de zoekmachine te bepalen. Heb je hulp hierbij nodig? Schakel dan een internet marketing bureau in.