Smartphones en iPads worden steeds vaker zakelijk gebruikt. Er worden in een hoog tempo nieuwe tools ontwikkeld die bijvoorbeeld relatiebeheer, tijd- en agendamanagement, plannen en organiseren efficiënter en mobieler maken. Secretaresses zijn dan ook actieve afnemers van allerlei soorten leuke, handige apps. Dit kan je tijd en dus geld besparen wanneer je veel tegelijk moet doen. Wij zochten voor jou een aantal handige apps die je kunnen helpen bij je werkzaamheden.
1. Evernote
Werk jij op meerdere apparaten zoals de iPhone, iPad, personal computer en ook nog op de computer op het werk? En kost het zoeken naar en het kopiëren van bestanden teveel tijd? Evernote synchroniseert automatisch al je notities op verschillende apparaten, zelfs met verschillende iOS. Als je werkt op meerdere apparaten, is dit een must-have app voor het maken van notities. Synchroniseer en deel je aantekeningen, neem gesproken aantekeningen op en sla interessante tweets op als aantekening.
2. WorldCard Mobile
Er zijn apps die blijven uitgaan van het voortbestaan van het visitekaartje: een applicatie als WorldCard Mobile laat je foto’s maken van visitekaartjes en scant deze vervolgens om ze in een persoonlijk overzicht te kunnen plaatsen. Daardoor wordt alleen het visitekaartboekje overbodig. Een app als CardManager geeft je uitgebreide mogelijkheden om informatie op visitekaartjes te selecteren en te categoriseren.
3. Fleurop App
Altijd handig om de Fleurop App onderweg bij de hand te hebben. Het sturen van een bloemenfelicitatie, -beterschapswens of -bedankje naar collega’s of zakenrelaties wordt zo nog eenvoudiger. Gemakkelijk en snel onderweg bloemen bestellen en laten bezorgen. Zij hebben de keuze uit de meest bestelde Fleurop boeketten, waaronder boeketten met bonbons.
Het gehele artikel lees je in het PA.NL magazine, uitgave 12 (september 2012).
Let op! Het PA.NL magazine ontvang je alléén als je in het bezit bent van een PaCard. Heb jij nog geen betaalde PaCard? Bestel deze dan hier!