Menu
@ work

Trainingen – Tips & Trends

Ook in 2012 zal de secretaresse weer te maken krijgen met veranderingen in haar vakgebied en de zaken die van haar verwacht worden. Om hier als secretaresse goed op te kunnen anticiperen is het belangrijk om op de hoogte te zijn van deze veranderingen en te leren hoe je hier het beste mee om kunt gaan. Het volgen van een training kan op dit gebied uitkomst bieden.

Wil jij ook goed voorbereid zijn?  Meld je dan hier aan voor de Directiesecretaresse.nl nieuwsbrief en maak kans op een meerdaagse cursus naar keuze ter waarde van € 795,-.

High Impact Training Crucial Conversations
Een ‘crucial conversation’ is een gesprek waarbij het belang groot is, de meningen tegenstrijdig zijn en ook de emoties oplopen. De training Crucial Conversations leert mensen hoe zij de moeilijkste gesprekken op een juiste manier kunnen voeren. Zowel persoonlijke als zakelijke doelstellingen worden bereikt, terwijl de relatie wordt versterkt. Er ontstaat een verbeterde samenwerking, minder faalkosten door miscommunicatie, meer onderling respect en begrip. Als secretaresse ben je de spil binnen een organisatie en heb je te maken met veel verschillende collega’s en vooral ook uiteenlopende belangen.

Klik hier voor meer informatie over de training ‘High Impact Training Crucial Conversations’

Persoonlijke effectiviteit
Goed functioneren vereist vandaag de dag een flink aantal sociale kwaliteiten. Het gaat vooral om samenwerken in een team, op durven komen voor de eigen mening (assertiviteit), collega’s op de juiste manier durven aanspreken (feedback geven) en kunnen omgaan met kritiek (feedback ontvangen). Daarnaast is omgaan met de eigen emoties en die van anderen en effectief omgaan met conflicten onderdeel van de training. Deze training gaat uit van het leren omgaan met de zwakke punten en het versterken van de eigen kwaliteiten.

Klik hier voor meer informatie over de training ‘Persoonlijke effectiviteit’

De secretaresse in topvorm
Deze cursus is speciaal ontwikkeld voor (directie) secretaresses die geen specialistische secretaresse-opleiding hebben gevolgd en meer grip op hun functioneren willen krijgen. U bent meegegroeid met de organisatie of juist gegroeid ín de organisatie. Alles wordt professioneler en ook de eisen die men aan uw functie stelt, worden hoger. De cursus is bijzonder geschikt wanneer van u wordt verwacht dat u alles tot in detail organiseert en goed met alle partijen communiceert.

Klik hier voor meer informatie over de cursus ‘De secretaresse in Topvorm’

De professionele telefoniste en receptioniste
Het eerste contact tussen uw bedrijf en een potentiële klant vindt vaak plaats via de telefoon, of via een ontvangst aan de balie. Het is daarbij belangrijk dat zo’n eerste indruk positief is. De telefoonaanname en ontvangstpresentatie vormen de eerste schakel in uw kwaliteitsketen. Telefonisten, receptionisten en secretaresses vormen het visitekaartje voor bellende relaties. Door klantgerichte telefoontechnieken wordt een glimlach zichtbaar.

Klik hier voor meer informatie over de training ‘De professionele telefoniste en receptioniste’